Moje cesta k biodynamice

02.05.2023

Ve svém životě jsem vstoupila do mnoha rolí. Role dívky, dcery, sestry, studentky, ženy, manželky, matky, zaměstnané ženy, dobrovolnice, překladatelky a mnohých dalších rolí v osobním či profesním životě, jak už to tak chodí. Celou tu dobu se však všemi rolemi prolíná moje touha býti hlavně člověkem. A postupně, i díky mým dětem, jsem se sama potřebovala vyrovnat hlavně sama se sebou. Nejvíce vás však donutí mateřství. Postaví vás do situace, kdy se vynoří všechno a zpravidla v plné parádě a vy jen překvapením koukáte, kdo vlastně jste. 

Je mnoho cest....moje vedla přes sebepoznání...Nejdříve jsem pátrala v mysli. Díky Petře Polokové (2011/2012) jsem si utřídila mé myšlení a prožívání a zvědomila si, která schémata mých rodičů mne ovládají a jak se to projevuje v každodenním životě. Další cesty vedly přes školu výborného psychoterapeuta MUDr. Pavla Špatenky, milovníka C.G.Junga, který mne vedl k uvědomování si nevědomého obsahu mé mysli, k větší všímavosti a pozornosti, kombinací výkladu teorie, práce s tělem a výcvikem v meditacích.

Díky psychickému onemocnění syna jsem však sama byla nucena vyhledat pomoc pro sebe a tím byla pravidelná kraniosakrální terapie, na které jsem dále prohlubovala vnitřní práci a zvědomění si tělesných procesů a jejich souvislost s duševními stavy a emocemi. Následovalo mé nadšení z této práce a rozhodnutí se této metodě věnovat více. Zvolila jsem tehdy studium pod prestižním švýcarským institutem ICSB (https://icsb.ch/), který založila Bhadrena Tschumi a spolu s Kavim Gemin tento přístup vyučují po celém světě, zejména v ČR, Japonsku, Švýcarsku, Itálii, Tajwanu etc.). Po 3,5 letém výcviku jsem získala titul BCST (Biodynamic Craniosacral Therapist). Tento přístup dále rozvíjím a nyní se také věnuji studiu traumatu. Kromě kraniosakrálního přístupu jsem také absolvovala intenzivní kurzy reflexní terapie u Evy Marie Horákové (evamariehorakova.cz), se zaměřením na pohybový aparát a vnitřní systémy.

V září 2023 bych si ráda prohloubila své znalosti Bachových květových esencí na certifikovaném kurzu u Mgr. Martiny Taubrové, BFRP (https://bachovyesence.cz/). Tyto esence již léta používám, ale tentokrát bych je chtěla představit i svým klientům.


Vzdělávání v letech:

2023 Marcela Lobos, 13 měsíců moudrosti (5-týdenní kurz šamanky z Chile)

2019-2022 Výcvik v kraniosakrální biodynamické terapii, ICSB International Institute for Craniosacral Balancing (https://icsb.ch/), získání mezinárodního titulu BCST

2021 Reflexní terapie nohy I, II - Eva Marie Horáková: Reflexní masáž chodidla I (pohybový systém těla), Reflexní masáž chodidla II (vnitřní systémy těla)

2020 Škola reflexní terapie manželů Patakyových (https://www.patakyovi.cz/) 

2015-2016 kurz “Grál posvátného ženství I, II” pod vedením Karaimi (Kateřiny Motyčkové)

2014-2015 Škola sebepoznání Pavla Špatenky (https://www.jogasebepoznani.cz/)

2011-2012 Škola sebepoznání Petry Polokové (petra-polokova.webnode.cz)

2003 Zahraniční stáž, studium Sociální politiky, Falun, Dalarna University (www.du.se)

1998-2004 Univerzita Karlova, FSV, magisterský obor mezinárodní vztahy-politologie (fsv.cuni.cz)